Back to gallery 2001

lessons ( 1 ) ( 2 ) ( 3 ) уроки


Theme
Тема
Rendering. Creating of lusters on a surface of a 3D car's body.
Рендеринг - создание бликов на поверхности кузова автомобиля.
Description
Описание

Using of an auxiliary plane.It is the lesson in usual 3D Studio MAX R3.0 with standard materials. Base material for car on this scene is used reflection map of "Raitrace" texture.

Использование вспомогательной плоскости. Работа в стандартном 3D Studio MAX R3.0 с обычными материалами. В сцене использовался материал с картой отражения "Raitrace".

Author
Автор
Alexander Timashev /ZerDo/

At last you've finished complicated model of your car. And you used all necessary materials and maps of reflections, worked with source of lights, but... The result of this rendering is not suit you again. The picture is not expressive! :(

Вы наконец то закончили сложное моделирование вашего автомобиля, применили все необходимые материалы и карты отражения, поработали с источниками света... Но... Опять результат очередного рендеринга вас не устраивает - уж слишком невыразительная получается картинка!


There is a little secret... Put white self-illumination plane above your scene. The result of this simple action is in this picture. Do you like it? Try to make it yourself. It's very easy!

Есть один маленький секрет... Поставьте над вашей сценой большой плоский белый самосветящийся лист. Результат такого несложного фокуса - на этой картинке. Нравится? Попробуйте сделать такое сами - это не сложно!


For instance. Let's give red self-illumination material to our top plane. You can see the border of the top reflection on the of a car's body.

В качестве примера назначим нашей верхней плоскости красный самосветящийся материал. На поверхности кузова нашего авто хорошо видно где пройдет граница верхнего отражения.


The common view of our scene. Don't forget disable functions to cast and receive shadows in object properties of the top plane. And flip "normals" down for our top plane.

Общий вид нашей сцены. Не забудьте для верхней плоскости в свойствах объекта отменить функции отбрасывать и принимать тени! И обязательно обратите ее "нормалью" вниз.


If you go next. The top plane can become semisphere and it's the most important that it can have any colour different from red. Make experiments, but keep measure. :))

Ну а если пойти дальше, то верхняя плоскость может стать и полусферой, и что самое главное - иметь любой цвет отличный от красного! Экспериментируйте, но не переусердствуйте...


top


© "3Dcar gallery " 2000 -2003

Project and design by Alexander Timashev ( ZerDo )
Manager: Tanzilya Khabibullova